27.7.15

27. Stovežatá a tak ďalej.

____V panoráme Stovežatej často nachádzam neobvyklé budovy. Nepatria tam, kde stoja, no vďaka nim kompozícia mesta žije, dýcha, je premenlivá ako povrch mušle.

Schovávam sa do nej, keď si psy brúsia zuby. Rada by som ich nakŕmila, pokojne by som si z kostí mäso poodtŕhala, avšak úsmevy striedajúcich sa mesiacov prekazia moje rozhodnutie vždy, keď ho vyriekniem. To, čo vyslovím, unesie vietor a ktovie, kde nakoniec končí. Možno si sadne na rímsu a začne vyspevovať v husľovom kľúči. To by sa mi páčilo.

Dnes som ruky použila ako dáždnik. Pripomínali okná rokoka, zopäté k Bohu. Milujem ruky, milujem dlane, milujem čiary, ktoré ich pretínajú. Sú to maľby, náhodné, prepojené s nebom, hviezdnaté, dlane sú všetkým. Opršané voňali oblakmi a zlomeným slnkom, pokrútenými lúčmi.

Čas asi plynie, možno ako kroky v prašnej ceste. Občas ma cesta pritisne, začne sa obtáčať a nájdem sa objímajúc všetky jej strany. Klaustrofóbia neprichádza, je mi ako v perine.

Ani nemám veľmi o čom vravieť, len som chcela rozhýbať svoju myseľ, pretože sa nemá o čo prichytiť. Cítim sa ako letné svitanie.

Čo sa týka letných búrok, vždy pre mňa smutné časy. Mladšia som sedávala v obývačke s rodičmi, nehli ani brvou, ani nežmurkali, len koža sa im odlupovala, starli bez povšimnutia a vonku pršalo. Hudci si húdli, neúosná letargia ma vzala za srdce. Vždy som myslela na ľudí, ktorí sa stratili. A doteraz sami seba neobjavili. "Nedá sa nič robiť", vonku prší a je leto. Všetci sa od hnusu lepili po stoličkách, gaučoch i zemi. A ja som strácala dych v ich výparoch.

Cigaretový dym, hej, presne to vie uhladiť roztrasené dvojexpozície môjho motýlieho ja.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára