6.7.13

Must see_films

No, a už mám zoznam. Hľadala som dosť dlho a už sa mi nechce. Medzitým tento článoček. A iďte do toho. Ak by ste aj vy niečo mali, komentáre fungujú a ja som otvorená všetkým dobrým filmom.

1. Vertigo (Alfred Hitchcock)_zo starého zoznamu filmov, ktoré chcem vidieť, veľmi často spomínaný v Screenerovi (relácia na video.sme.sk) ako jedno majstrovské dielo kinematografie.
* keď už sme pri klasike a Hitchcockovi, ďalšie v poradí je Psycho a Vtáky.
Môžem len dúfať, že jeho filmy sa mi budú páčiť, a ak áno, vrhnem sa na ostatné tituly a nie je ich málo.

2. The Golden Age (Luis Buñuel)_keď andalúzsky pes nesklamal a znova mu pomáhal pán Salvador Dalí, na čo sa úprimne teším... Znova platí to isté, Luis bol nadaný a talentovaný režisér a pevne verím, že by ho neoceňovali len za to, že je iný. Surreál.

3. 8 1/2 (Frederico Fellini)_tento talian patrí medzi najovplyvňujúcejších tvorcov minulého storočia, tak som si povedala, neblázni, Lucia, a oceň jeho talent. Začnem osem a polkou a postupne pokračujem dopredu a dozadu v jeho tvorbe.

4. Man with a movie camera (Dziga Vertov)_lebo sa hanbím, že som to ešte nevidela. Ak máte záujem, film je voľne dostupný na youtube a netrvá dlho, takže šup-šup. (Tu odporúčam aj jednu pieseňku od The Cinematic Orchestra).

5. 2001: A Space Odyssey (Stanley Kubrick)_ani túto klasiku som nevidela a prišiel čas doháňať zameškané. Kedže jeho Mechanický pomaranč mám rada (prvýkrát som ho videla takto pred rokom) a jeho Lolitu som bohužiaľ nemohla dopozerať dokonca, pozriem si toto.

6. The Dark Knight Rises (Christopher Nolan)_ako veľký Batmanov fanúšik si nesmiem nechať ujsť poslednú časť najnovšej série. Opäť pripomínam, že som pekne pozadu, keď som to nevidela. Ach, do kelu so mnou. Teším sa.

7. What's eating Gilbert Grape (Lasse Hallström)_hrá tam Johny Depp. Nechcem ho preceňovať ani podceňovať, uvidíme.

8. Beetlejuice (Tim Burton)_riadne som ho nevidela, vždy, keď bežal v telke, nestihla som podstatnú časť a to mi nedáva spávať...
*A navyše som nevidela všetky jeho krátke filmy. The island od doctor Agor, Door of Doom, Stalk of the celery monster, Hansel and Gretel, Luau, Frankenweenie.

9. Prozac nation (Erik Skjoldbjærg)_na odporúčanie jednej blogerky.

10. Mystery Train (Jim Jarmusch)_Elvis žije?

11. Funny games (Michael Haneke)_netušila som, že tento talentovaný režisér pochádza z Nemecka. Ale nech je odkiaľ chce, páči sa mi.

12. Lost in translation (Sofia Coppola)_konečne nejaká ženská. A ešte taká, čo natočila The Virgin Suicides, ktoré sa mi ľubili. Možno aj toto bude.

13. Slovenská tvorba (lebo sú na prijímačkách scenáristiky): Až do mesta Aš (Iveta Grófová), Záhrada (Martin Šulík), Dom (Zuzana Liová), Ľalie poľné (Elo Havetta), Slnko v sieti (Štefan Uher)

A keď všetko uzriem, pôjdem podľa tohto (a iného) a tohto.

Dovidenia

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára