24.4.14

24. (ne)vedenie.

/taká školská/
Priznám sa vám, blýska sa na veľmi chutné a šťavnaté časy. Síce mám viac kíl ako v čase smutných pochodov, no som šťastná a v rukách mám karty a v hlave jasno. Nebudem sa s nikým škriepiť, trápna maturita ma zaťažuje, ale popri tom si vychutnávam výhody roku devätnásteho, ktorý som v zime dovŕšila.
Zajtra sa autobusom odveziem na Štúrovo pero, už tretíkrát a myslím, že s citeľne najmenším entuziazmom. Blesk nebude úžasný a môžeme sa aj neviem čo, jednoducho na úroveň ho nepostavíme bez základných, veľmi dôležitých zložiek. Môžeme však obhájiť pekné miesto, ale netrhám sa oňho.
Ďalšia vec, v stredu odchádzam do Belgicka na súťaž v zborovom speve. Práve som sa nadchla, aj keď keby ste nás počuli, budete mať chuť škaredo si odpľuť. Odkedy odišli niektorí ľudia, najmä zo sopránu, nedá sa to počúvať. Hlavne, že je nás tak veľa, však... Whatever, spoznám opäť kus sveta, kus európskej zeme.
Pred dňom mi napísali mail, v ktorom sa na počudovanie písalo, že ma vybrali ako reprezentantku Slovenska na nejakom zahraničnom seminári, zameranom na Európsku úniu. V Nemecku. Cez leto. Teším sa. Zase niečo nové, adrenalínové, už len preto, že angličtinu - reálnu angličtinu, som naposledy použila v Írsku. Odvtedy sa mi žalúdok obracia a vysychá jazyk aj mozgové bunky. Od pavučín celá som. Ďalšia vec, je to na neuverenie, kto by povedal, že za jednu básničku, ktorá ani nebola mierená proeurópsky, získam takúto životnú príležitosť. Joj, o tom potom...
Ďalej - choďte do IKEA! Majú tam skvelú edíciu zápisníkov. Ich najdôležitejšia vlastnosť je útulnosť a majú jej dosť, tak šup-šup.
Takže nebojte, nezomieram. Život ma celkom baví a príjemne prekvapuje. Aj keď som na vážkach - to dobré vyvažuje zlým. Otec sa celý dorezal v sprche, brat ustavične klame, etc. Nejaká som podivne pozitívna, zmenila som sa na nepoznanie. Ako veľmi mám v tomto rada život. Uvedomujem si, že všetko, čo sa mi stalo, môžem len zužitkovať. Naučila som sa klásť otázky. Viem počúvať. Našla som si miesto, kde chcem byť. Niečo ako domov. Niečo ako útočisko. Možno mi bude zavadzať pri plánoch o cestovaní, no myslím, že sa na to dám a skúsim všetko, čo sa skúsiť dá.
Svet je ohromné miesto kam sa narodiť.
/to len tak informatívne, mojimi metaforickými žvástami vás poctím nabudúce/

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára