4.9.13

4. Život je próza.

Ako kašeľ,
trhá mi aj iné miesta.
Ako papier,
zaleskla sa krehká hviezda.

Dnes som zažila zvláštne vstávanie z popola. Začalo to oslovením, skončilo úsmevom. Ani som nevedela, aká som bola hlúpa. Namočený chlieb z polievky už nevylovíš, inak povedané, nestaraj sa o niečo, čo už nezachrániš. Je to ako kráčať po vyprahnutom kraji, bosými nohami po popukanej púšti bez piesku. Nemá mi čo štekliť nohy, iba metafory.
Aké poklady máme na škole a aké sa stratili. Možno naozaj patrím k tým okolo učebne na treťom poschodí. Aj keď občas neviem, kam sa zaradiť. Tentokrát som sa cítila prijatá. Plná. Cítila som zadosťučinenie a žiadne vlastné pričinenie. Len som videla, že to chápu. Aj keď by som to rada pochopila i ja.
Neskáčem teraz od radosti, zaľahla na mňa únava. Po preváľanom lete mi je ťažko písať matematiku. Najradšej by som ju vylúčila a diskvalifikovala za prelogičtenosť a praštenosť. Radšej by som jazyčnila a pitvala a prehlasovala. Tak ľahko stratím odhodlanie, keď nemám motiváciu. Ale aspoň mám nad sebou Maturitu ako Damoklov meč, aj keď každý vraví, že je to malina. Ale po vojne je každý vojak generálom.
Chcela by som život ako báseň. Chcela by som sa pohrávať v rytme, zakúsiť len sladké melódie či ostrú kakofóniu, ak nadíde čas na zmenu. Chcela by som vidieť a cítiť ako básne, ako ľudia a svet v básni je inak sfarbený. Znejú tam iné tóny, rastú iné kvety. Aj keď sa možno zdá, že zrkadlia realitu. Chcela by som svet jednoduchý ako rýmovačku.
Ale život je próza. Občas ťažkopádny, občas horkokrvný, občas pálivý a občas vykrútený ako dáždnik v búrke. Občas príliš dlhý. A občas sa príliš dlho čaká na (šťastný?) koniec. Život nie je len obláčik nad hlavou, to by sme neboli takí dobití a doráňaní. Život nepotrebuje len tému (atmosféru), ale aj ideu. Nie ideál v niečom, ale v niečom ideál.
Život je tvrdý oriešok.

A jeden môj známy povedal, že každá veta začínajúca sa láska je..., život je... končí veľkým klišé.
Tak končím.
Verejne ďakujem osobe, ktorá nevie, že na ňu teraz myslím (teda, asi), za dnešný rozhovor. Inšpiroval.
A milej Brm, ktorá ma prišla pozrieť a podporiť.

(Už viem, odkiaľ poznám túto pesničku (: )

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára