16.6.13

Letochúťky.

            Ako pravý ľadový medveď, aj ja sa pripravujem na dni dlhé, slnečné a teplé, ako, samozrejme, viete, že v lete bývajú. Avšak, tentokrát moje plány budú ozvláštnené o pár atypických artefaktov, ktorým sa až priveľmi teším. Napísala som si zoznamček a som zvedavá, koľko toho stihnem za 60 dní (plus-mínus). Budem rada, ak aspoň jednu tretinku, moje plány sú vždy nedokonalé a to je na nich to fascinujúco úžasné. (Nezdá sa vám, že nejak preháňam s prídavnými menami?)

1. Írsko. Miliónkrát. Všetko nasvedčuje tomu, že deň po Pohode(-jahode) odchádzam na mesiac do smaragdovej krajiny. Čo tam, to sa rozpíšem nabudúce. Ale rozhodne nebudem ležať na gauči a chrápať ako moja babka. (Inak vedeli ste, že oni tam majú až do polnoci svetlo ako na poludnie?) Čaká ma intenzívny kurz zlepšovania angličtiny, voľné víkendy a aktivitky s ostatnými. Možno sa mi pošťastí a teta ma zoberie aj do Londýna. Ale to píšem len s malou dušičkou. 

2. Už spomínaná Pohoda(-jahoda, meh). A nie obyčajná. Dobrovoľnícka! Hrdo sa k tomuto hlásim, nie veľa ľudí by malo odvahu a trpezlivosť a ja ju mám (alebo je to len neznalosť situácie?). Síce ešte musím zaplatiť poplatok "pre istotu", ale už som spolovice tam. Yeah. A čo potom? To ani srnka netuší. Nakoniec zostanem na ocot, toho sa vždy obávam. Hm. A veď snáď sa niekto pomkne.

3. Chcem navštíviť Prahu pražácku, ale nie len tak bájočkom, ale aspoň na jeden celý deň aj noc. Páčilo sa mi tam minule, nabudúce to bude ešte lepšie.

4. Chcem navštíviť Viedeň. To neviem, či sa mi splní, ale veď je akoby kameňom dohodil. A nikdy som si ju nemohla poriadne obzrieť. Trpím komplexom nakupovaniachtyvej matky, takže Wien som z väčšej časti videla len zvnútra nákupného strediska. Nevermind. Ale metrom som sa stihla povoziť.

5. Bezpodmienečne chcem ísť do Košíc. Keďže je to nejaké to hlavné mesto kultúry, tak by som aj tie peniažky na cestovné obetovala. A navyše tam býva Venie a to by bola úžasná párty, ak by to všetko vyšlo tak, ako by malo.

6. Chcem ísť do Žiliny (ak bude za kým). Chcem si pochodiť aj Slovensko, veď tu to nie je vôbec ohyzdné a prečo by som mala trčať len v metropolách? Aj prírody sa mi zachcelô. Určo sa vyštverám aspoň raz na záruby, určo aspoň raz zorganizujem piknik v Smoleniciach pod zámkom a 100% budem sedávať v Ó, mighty Próme na(/po) tráve. Keď sa to tak vezme, ja vôbec nie som náročná. Len sú mi hviezdy naklonené...

7. Chcem leňošiť. Veľa. Váľať sa po posteli, smiať sa, počúvať veľa hudby, mojej, tvojej, novej, starej známej... Chcem robiť, čo sa mi v sekunde zamanie. Chcem sa rozbehnúť? Oukej. Chcem ísť na výlet, víno, kúpať sa? Kde je problém? Veď to, že nikde. :)

8. Už tak trocha tuším, že toto leto sa napozerám filmov, až to nebudem schopná zrátať. Má to ale aj dobrý dôvod - príprava na Scenáristiku. (Inak už som vám povedala, že mi viac vonia žurna? Nie som si istá, ale tak som si dnes povedala...). Budem pozerať hlavne filmy po anglicky (veď v tom Írsku bude času na filmy dosť) a aj slovenské, lebo tie sú na prijímačkách. Bližší zoznam asi pribalím v nejakom ďalšom článku.

9. Keď už sme pritom, neviem sa rozhodnúť, či budem čítať ako šialená, alebo si to nechám na neskoršie (to je blbosť). Asi budem čítať. Ale vzhľadom na to, že budem v anglicky hovoriacej krajine, písmenká po slovensky by mali zlý vplyv na moje napredovanie. Rozhodne aj tu mám zoznam, a ak veľmi budem chcieť, tak ho poskytnem aj širšej verejnosti cez internetové kábliky. Chcela by som vyskúšať predčítavanie. Ťahá ma tá myšlienka.

10. Zrejme je dosť možné, že by som mohla ísť na Scénickú žatvu. Časovo mi to vychádza, ale ešte neviem, ako na tom budem inak. Či mi do toho nevhupne niečo iné. Každopádne sa teším. A ak budem stíhať, tak by som konečne šla aj na Kremnické Gagy, och, Boch, lebo sa cítim už ako úplný barbar, že som tam ešte nebola. A aj Kantičiarske sústredko. Už nie je také dôležité a nepatrí mu celý bod, to mi je ľúto...

11. Nemôžeme zabudnúť na môj milovaný klavírik. Sedemročného kamaráta taktiež nemôžem zanedbať. Aj keď za ten mesiac sa mi to určite stane.(No premýšľam, že si tam nájdem nejaké hudobniny a budem tam chodievať, keď budem mať čas, nech mi prsty už úplne neskrepovetiu). Už si chystám nové skladbičky, čo zahrajú moje ručičky (nebojte, ja ešte budem nadávať).

12. Budem úprimná, čistá, svedomitá, uletená a letná. Budem svoja, takže ak budem v zlej nálade, stále budem spĺňať tento bod. Budem tak, ako mi to (že vraj) svedčí.

13. Budem s ľuďmi. S tými, ktorí o to stoja. Ktorí ma vo svojom živote chcú a nezabúdajú. Už nechcem robiť pajáca na motúziku. Budem písať lisy, maily, vypisovať zápisníčky, fotiť, reportovať do blogu, a to všetko pre nich (a v konečnom dôsledku i pre mňa).

14. Budem meditovať. Rozhodne to chcem skúsiť, chcem si prečisťovať myseľ aj každý deň, podľa toho, ako mi to pôjde. Možno si aj svalstvo nejakým spôsobom budem naťahovať, ale to musí rozhodnúť vyššia moc (ako že či budem dostatočne lenivá, alebo nie). Ale celkom sa mi to páčilo.

15. Budem sa dlho dívať na hviezdy. Budem pod nimi slastne sa opíjať, kolísať sa, nech mi je dobre. Kráčať si po špičkách, na chvíľu zabudnúť a byť vílou víl(/n)ovatou. To je moja najšťastnejšia predstava. Cítiť rozpoltenosť pri súdržnosti sveta, padať a nadychovať sa v letku. Z vlasov mi bude odkvapkávať. Do mora ako do srdca. Ako sa len teším na ten pocit. Dravosť (ako nespútanosť), úsmev a za ním nostalgia a sivé miesta, slepé body. Teším sa, teším... Pri ohníčku. Nezľaknúť sa. Vtancovať. A byť v tichom neúplnom objatí.

x
Ja viem, že som určite niečo zabudla. Niečo dôležité.
Už by som mohla aj končiť. Vidím svoje prázdniny priveľmi ružovo a pozitívne, ale prečo by som nemohla? Viera je to, čo mi chýba aj nechýba, takže sa môžem rozhodnúť a rozhodla som sa. Mám jediné želanie: nech tieto dni už skončia a nech sa opäť môžem nadchnúť pre existenciu. Kohokoľvek (dokonca dám šancu aj sebe).
A ešte, mám v hlave jednu myšlienku, no neviem, či sa mám vám s ňou zdôveriť.
Dobrú noc

(oh, memories...)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára